HOME   PUISI   JOURNAL   PHOTOS   THOUGHTS

Blood Type - Unique

The uniqueness of each blood type is undeniable. The illustration describe the uniqueness in its own unique way. How unique a person can be, is also a unique consideration of the person himself. Thanx to someone 'unique' who forwarded this unique mail to me, and thanx to the creator of this unique illustration, .. a unique credit shud be given to him/her .. hehe .. Enjoy your uniqueness!
















 

9 comments:

  1. alangkah baiknya kalau tulisan ini dapat di terjemah kedalam bahsa bawean.ia akan jadi sejarah nantinya di kemudian hari..anda tahukan nilai sejarah itu.

    on August 21, 2008 at 7:32 PM  


  2. razifembi said,

    ishk ishk ... pening gak aku ...

    xdapat dia nyer klimak cita...

    on August 22, 2008 at 11:30 AM  


  3. Manusia dengan jenis darah yg berbeza ada karakter yg berbeza juga. Jadi, ilustrasi itu menceritakan dgn penerangan paling simple, bgmana karakter sseorang boleh digambarkan bila kita tau jenis darahnya. Tp, klo tak paham, kesian lah .... tak dapat la rasa 'lucu'nya! hehe .. sorry yekk!!

    p.s. #rawi, knp tak jawab call & sms dr saya ??

    on August 22, 2008 at 4:06 PM  


  4. An Ikram said,

    saye nak drop 2 komen di sini... ni komen saye yg pertaman..

    xkesahla bahasa ape yg digunakan sekalipun utk menyampaikan sesuatu info, ape yg paling penting adalah mesej yg nak disampaikan.. bahasa adalah satu medium pengantara shj.. so, jgn persoalkan bahasa yg digunakan. if u cannot understand what this entry is all about, it's your lost. i feel sorry for you..

    but dont ever ask the relevance of communicating other languages that differ from our mother tongue..

    on August 26, 2008 at 4:20 PM  


  5. An Ikram said,

    seriously, ni one of the best entries aku penah bace..
    sgttttt klakar, pecah perut.

    btw, aku blood type B..
    kalau bab driving tu, mmg betul.
    cume bab on time tu, xsame la..
    i'm very punctual..

    anyway, gosh...great entry!!

    on August 26, 2008 at 4:33 PM  


  6. buat syakira..adakah anda merasa hanya anda yang bisa bahasa inggris.. sehingga merasa lebih dari yang lain.. saye sarankan diterjemah kebahasa bawean agar ia menjadi sejarah buat bahasa bawean disuatu hari nanti.. pendekatan saye dengan awak berbeza.. dalam sesuatu isu saye menggunakan keterbukaan.. tak akan pernah dihapus sekalipun.. karena ia telah jadi sejarah.. sementara antum hanya inginkan kemenangan dan pendirian semata..bukannya mempertikai bahasa yang kak fiya.. saye rasa disitu ada beza antara mempertikai dan menyarankan ...

    untuk kak fiya pula..hp gua dipakai isteri dan juga dalam bulan ini amat sibuk kenduri kawin saudara 4 orang kawin dan juga kematian serta sering ulang alik kehospital karena saudara sakit.. juga saye sendirinya sibuk mengikuti kursus keusahawan...

    on August 26, 2008 at 7:09 PM  


  7. An Ikram said,

    Kpd Rawi...
    Entry Fiya ini diambil dr hasil karya org lain, makanya sudah tentu ianye lebih sesuai kalau diterbitkan menggunakan bahasa asalnya..ni berkenaan hak cipta.

    jgnla dibimbang ttg bahasa bawean. Bahasa xkan hilang ditelan masa.
    Hanya kerana entry ini menggunakan english, xbermakna bhs bawean rendah martabatnya.

    cara anda menyuarakan saranan sgt sinis bunyinya. dan ternyata skali konsep keterbukaan anda amat berbeza dr saya..

    on August 26, 2008 at 8:37 PM  


  8. Wah..jd rojak plak posting nih..haha.. Ke'unik'an blood type msg2 terserlah bila bace tulisan2 korang nih..hehehe..
    Rawi, bkn kami x tau nilai sejarah, & bkn kami sengaja menghapus sstgh komen anda di buku tamu saya. Tp, kamu sudah kami kenal sbg Mr Provoke, suka melontar batu, lepas tu sembunyi tangan. Bila diminta penjelasan kembali, malah diam.
    Sudah 2 kali saya perhatikn anda melakukannya. Klo benar ikhlas mau bersahabat, jgn lah suka provokasi. Tdk ada manfaatnya pd siapa pun, trmasuk diri anda sndiri. Keterbukaan, bkn brmksud boleh mmberikn komentar semau mu, tp jg hrs mmpertimbgkan komentar itu agar sesuai dgn keterbukaan org lain.
    'Ahh dasar cewek.. Berat & complicated'?
    Memang.
    Karna trnyata hablum minan naas itu tdk mudah, tp bkn tdk mungkin klo sama2 saling considerate. ok.
    Anyway, thank you all and salam persahabatan kembali (salaman donk!), sbb meramaikan posting aku nih...hehe :-D

    on August 26, 2008 at 9:48 PM  


  9. penterjemahan tiada kaitannya dengan pupusnya sesebuah bahasa.. apa yang menjadi tujuanku adalah sesebuah terjemahan yang boleh dikatakan berbentuk ilmiyah, amat sayang kalau dilepaskan.. sayangnya anda menjadikan persoalan.. ya itulah jadinya.. jenis saye adalah.. setiap kebaikan tidakpun menutup ruang didalamnya keburukan,..
    setiap keburukan tidaklah menutup ruang didalamnya kebaikan.. itulah yang jadi pegangan.. berfikir tidak untuk berseteru.. cari nilainya yang boleh membuat untuk bersatu..ya kita tak perlu sama.. dengan sedikit perbezaan dapatlah saling mengenal..odik bhebiyan..dan berserah diri kepada allah itu satu kewajiba..


    ps.. sory.. bahasa yang besar pasti akan menelan bahasa yang kecil..petikan dari pakar bahasa dunia. dan saye dah tak guna hp itu karena dah diguna isteri tuk niaga. nanti akan info no baru

    on August 26, 2008 at 11:05 PM