HOME   PUISI   JOURNAL   PHOTOS   THOUGHTS

Zee Avi - artis You Tube lagi .. top!

Inspired by Sya's blog, I quickly post this one here. Thanx Sya. It's very true, whoever loves Yuna, will surely love Zee Avi as well. The same flow of music, same source of inspiration. What's left to compete now is only their creativities.

(Info source from Wiki, .. Wiki, often be my 1st choice of info searching & sharing).
Zee Avi, known as Kokokaina at YouTube. She was born in Miri, Sarawak, East Malaysia. Born on 1986, real name, Izyan Alirahman. She is a Malaysian singer-songwriter, guitarist, and ukulele player. She moved to Kuala Lumpur when she was 12. She studied fashion design at American InterContinental University in London.

- ukulele -

Avi originally posted a video of her first song on YouTube because one of her friends had missed her first performance in Kuala Lumpur, so she created a video on YouTube for him to watch. He convinced Avi to leave the video up, and soon she received positive feedback, which inspired her to put more videos on YouTube. After she was featured YouTube, she attracted the attention of Brushfire Records, with which she would join. Her song "No Christmas For Me" is featured on Brushfire Records's 2008 Christmas album This Warm December: A Brushfire Holiday. Her single "Bitter Heart" was first to become available on the US iTunes store, and her full self-titled debut album was released on May 19, 2009. On the day of her album's release, YouTube featured her on the front page in Spotlight: Music Tuesday. She is currently touring the United States.

My personal comment:
She is talented. I wonder why our local producers didn't grab her first. People like Zee is a great asset of our local music industry. (Takdelah asik kena kutuk je dgn org Indo..hehe..*peace*) Maybe, producers should start doing different method of looking for new talents, rather than having the same normal conventional ones. e.g. u know lah..

Intip-intip lah sikit internet nih.. kan dah kena kebas orang US dulu. Hehe.. But, like Yuna, young artists are now very independent. They do everything themselves and that's a sign of a good change. Not perfect, but slowly, they will learn by time.

'Kantoi' is a song by Zee Avi that blend lyrics from Bahasa Malaysia and English. I'm very sure this will create (if not already have) new phenomena and will attract so many critics from various language experts. As for me, what important is the balance. When the music catches the right tune, blending the sound super-well enough for most of our ears to appreciate it, then, the wording sometimes will be less important. It's just like listening to a song with amazing sounds and rhythm that really catches your attention, but in a different language you not even knew one single meaning of it. But, to have a song that could let us inspired from both rhythms and words, that is a bonus that could stick the melody longer in our sweet memories.

So, Zee, keep up the good work, and work harder to improvise your quality along with time, it's just obeying another normal nature rules like what others did (^_*)

(#f14)



1 comments Links to this post  

Belajar dari lagu Laskar Pelangi

(lg demen ama Bhs Indonesia..sori klo krg brkenan)

Tadi malem, aku contact seorang temen yg lagi kesusahan. Tapi, pas ngeliat nomer ku di HP, langsung diputusin! Aku ga kaget sama sekali. Malah aku ngerti bgt kenapa dia begitu.

Dia pasti tau, tidak ada lain yg akan ku omongin ke dia selain untuk kuatkan semangat, jangan putus asa ..walau sesusah apa pun cobaan, tetap kau punya peluang untuk perbaiki diri.

Tapi,..yaah...orang lagi susah, mau diapain. Terpaksalah aku nunggu besok2 untuk ngobrol lagi dengannya. Tapi percayalah temanku, dalam setiap kesempitan itu, ada kelapangan. Dalam kesempitan, ada kelapangan! Tapi dengan satu syarat, kau harus lebih dulu MEMPERCAYAINYA.

Berhentilah sebentar dari kerisauanmu. Ayo kita keluar sebentar dari kotak masalah mu. Walau di luar itu hujan, tapi gapapa.. karna, kalau kau amati dengan saksama, sebentar lagi akan keluar satu cahaya yang indah.. cahaya pelangi..

.. rainbow carrots :-) nice ..

Selama bertahun-tahun kita hidup, pernah kah kita syukuri terbitnya sang pelangi sehabis hujan? Tapi, ada hujan yang ga ada pelanginya .. gimana tuh? hahahah..
Pelajaran inti bagi semua ini adalah, .. semua orang berhak punya harapan, berhak punya cita-cita dalam hidupnya. Walaupun kita gak bakalan tau, apa yang akan terjadi besok hari. Seperti juga, kita ga bakalan tau akankah terbit pelangi sehabis hujan ini nanti?

Bangkitlah .. walaupun perlahan.
Percayalah.. masih ada harapan menunggu mu di depan..
Kita bersahabat bagaikan saudara.
Hari ni kau lelah, aku yang bangunkan.
Besok aku lelah, siapa yang mau ngebantu aku klo bukan sahabat juga?

Ngomong2..kita tekuni aja lirik lagunya Nidji ni ehh.. biar sedikit tenang :-) And, klo punya waktu, sekalian nonton filem nya aja deh.. impak nya lebih seru.

Laskar Pelangi - Nidji



mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia takseindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...



dari aku, sahabat setia,
-f14-

6 comments Links to this post  

Sidang Para Tani

(bukan Sidang Para Monyet ya!)

Persis sebilah kapak di tangan Algojo
Sinarnya tajam penuh ancaman
Siap memotong waktu yang cuma tinggal dua jam
Dalam kamar terang, hingar tapi muram
Ampun Pak Kiyai, ku dulukan tanya
Apalah guna kebun di tepi sawah
Ditanami segala macam pepohonan
Tempat burung-burung saling bergantian
Menunggu musim yang belum juga mau menjelang

Pak tani optimis mulai lelah
Mengartikan budinya dalam resah
Tanah subur dibajai
Air cukup membasahi
Tangan tak henti menabur budi
Pada kebun impian segala ukhti
Tapi,
Kenapa buahnya belum juga mau menjadi?
Wahai..
Salam pada semua anak tani,
Dengarkan bapakmu ini mau berperi!

Mana santun mu,
Kalau senyummu itu manis kelat?
Mana susila mu,
Kalau tuturmu sungkan-sungkanan?

Sadarlah...
Walau kau pohonkan segala sakti
Tiadalah bukti segala bakti
Pada hati yang akan mati
Sudah terang lagi bersuluh
Ikhlas budimu tersalah arti
Benarlah kata-kata Imam Ghazali,
Tak sebanding budi sang semut hitam,
Dalam kamar gelap gulita, di atas batu hitam.


Luruskan kembali ikhlas hatimu
Hanya, dan semata-mata hanya, untuk Dia yang satu
Dan bukan karna sesuatu di luar,
dan yang akan keluar dari kebunmu!

...

Sidang petani bubar,
Bunyi suling pilu menggetar....!



(#f14/220509 10:00)

0 comments Links to this post  

Cleopatra Stratan - Zunea Zunea

Dedicated to my little brother ... enjoy!



Info from Wiki:

Cleopatra Stratan (born October 6, 2002 in Chişinău, Moldova), the daughter of Moldovan-Romanian singer, Pavel Stratan, is the youngest person ever to score commercial success as a singer, with her 2006 album La vârsta de trei ani ("At the age of 3"). She holds the record for being the youngest artist that performed live for two hours in front of a large audience, the highest paid young artist, the youngest artist to receive an MTV award and the youngest artist to score a #1 hit in a country.

Early Life:

Pavel Stratan, father of Cleopatra, was in a studio recording a song with 3 years old Cleopatra hanging around. Impulsively, she grabbed a microphone and started singing along with Pavel. Everybody was stunned so they ended up recording the song with Cleopatra performing the lead vocals suggest that as she is younger than Shirley Temple, she should be included in the Guinness Book of World Records as the youngest talent ever to perform on stage and record her own album. In Romania, Moldova, and around the world, there seems to be a growing fan base. Some of her songs have already been translated into English and Spanish. She also found success in Japan. La vârsta de trei ani ("At the age of 3") was a double platinum disk in the summer of 2006 for selling more than 150,000 albums in Romania. In December 2006, her father announced that until the next album (possibly in one or two years), she will no longer sing publicly.

As of 2006 December, Cleopatra's biggest hit is the song "Ghiţă".

In 2008, Cleopatra released her second album called 'La Varsta De 5 Ani" with the hit song "Zunea-Zunea". On December 18th, 2008,her brother, Cezar (named by Cleopatra) was born. She also had a concert on the 20th of December before leaving to Chisinau to see her younger brother.
(#)


0 comments Links to this post  

Hentikan sebentar rajukmu, Ibu

Buat ibuku , Pn Aminah Binti Ahmad,
Yang marah-marah, tapi sayang,
Yang bising-bising, tapi caring,

Hentikan lah sebentar rajukmu, ibu,
Dengarkan lagu ini yang anak-anak bandelmu,
khususkan buatmu...

(font sengaja dibesarkan dari biasa, biar ibu bisa baca..)

Pesona Potretmu (Ada Band)

Letih terlihat diwajah yang tua itu
Tertidur pulas dalam alunan gelap malam
Dibalik senyummu teduhkanku
Terbayang potret kala engkau masih muda
Ajarkan sebuah kata cinta dalam hidup
Kekuatan kasihmu nyata pulihkan jiwaku yang kadang goyah

Reff :
Pesonamu masih jelas kurasa hingga kini
Menemani hingga ku dewasa
Derai airmata dan pengorbananmu takkan tergantikan
Trima kasih ibu..

Waktu cepat bergulir
Sisakan banyak kisah
Dia yang kau cintai tlah lama meninggalkan dirimu sendiri
Namun tetap kau berdiri tegar pada dunia

Pesonamu masih jelas kurasa hingga kini
Menemani hingga ku dewasa
Derai airmata dan pengorbananmu takkan tergantikan
Trima kasih ibu..



Selamat Hari Ibu buat emak, mama, ibu, ummi, amma, mummy, mom, etc etc...
Dari Kak Piye + kak Ala + Amil - - - WE LAP YUUUU...muaaachh!!


4 comments Links to this post  

Dekat Tapi Jauh


(hey hey... trust me, better entry this time... hohoohho... This is a lesson learned from a small boy.. happy reading).

Selalu tak tengok orang marah? Cuba bayangkan satu situasi yang sangat tegang antara dua orang. Mula-mula berselisih pendapat, masing-masing bertegang leher cuba mempertahankan pendirian sendiri. Mereka enggan sefahaman. Lalu, perbualan yang tadinya aman kini bertukar menjadi rusuh pula.

Mereka sedang marah dan tak puas hati, memang itulah yang kita dapat lihat dan simpulkan. Tapi, apa pula kata seorang anak kecil yang sedari tadi asyik memerhati. Dia memandang penuh kehairanan. Dalam hatinya penuh tanya. Apakah yang jadi tanda tanya kepada anak ini, padahal dia tidak mengerti satu apa pun yang dibicarakan oleh dua orang dewasa itu?

Simple. Tanya anak kecil itu, "Kenapa lah dua orang ni cakap kuat-kuat dan menjerit-jerit, sedangkan duduk dekat-dekat, sebelah-menyebelah saja??"
Ohh.... tak faham rupanya anak kecil ni bahawa dua orang itu sedang betengkar...

Eh, nanti dulu. Ada satu pelajaran penting yang kita boleh nilai dari soalan tersebut. Cuba fikirkan. Bukankah soalan itu logik? Mereka saling menjerit, padahal mereka tak jauh antara satu sama lain.

Jadi, apakah yang jauh sebenarnya?

HATI.

Ya, hati mereka yang menjauh. The HEART is far apart. Bila hati menjauh, penyatuan dua insan adalah hampir tidak mungkin. Saling tau, tapi sengaja tidak mau mengerti. Saling sadar, tapi tidak mau ambil pusing. Bila hati menjauh, kalau pun tidak benci, tapi mereka sudah saling tidak sayang.

Misal yang paling dekat adalah suami isteri. Bila bertengkar, mereka tidak mau mengalah. Suami enggan faham kemauan istri, si isteri pula tak mau ambil peduli keinginan suami. Kalau dibiarkan begini, silah antara keduanya makin menjauh dan akhirnya putus.

Dalam perniagaan, tangan yang dijabat tanda persetujuan dan penerimaan.
Dalam perhubungan, hati yang diikat tanda cinta dan kasih sayang.

Kalau hati mendekat, saling melekat, keinginan tak perlu diucap. Apa yang terdetik dalam hati akan terus dimengerti. Betul tak? (orang yang sedang bercinta pasti setuju .. hehe)

Justru, fahamilah dengan sejati, hati itu bersatu harus bagaimana, dan Siapa sebenarnya yang menyatukan.

Al-Anfaal:63 - dan Yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sesungguhnya Dia Maha Gagah lagi Maha Bijaksana.

We're all different, that's why we are the same.

They are in Love. They can't be separated.

We are One... :-D

(pic credit to: several images from web found thru google image search. Thank U!)


2 comments Links to this post